top of page
  • Writer's pictureליסה כהנא

טיפול פסיכולוגי משולב טיפול אנרגטי לנפגעי טראומה

Updated: Mar 13



בעקבות מפגשים עם חיילים בסדיר ובמילואים ועם נפגעי חרדה מאז השבת של השבעה באוקטובר, בנינו מודל טיפולי ייחודי אשר משלב פסיכותרפיה דינאמית בדגש על התערבות בטראומה יחד עם טיפול אנרגטי. המודל המוצע משלב פגישת טיפולית בפסיכותרפיה ומיד לאחריה פגישת טיפול אנרגטי. הבסיס התיאורטי לטיפול המוצע נובע מתוך התיאוריה והקליניקה של הטיפול בטראומה וטראומה מורכבת (PTSD).


טראומה ופוסט טראומה מפעילות ומשפיעות על מערכות ומנגנונים רגשיים וגופניים רבים : מביטויים רגשיים או היעדרם, מופעים נפשיים, דרך השפעות מנטליות וכמובן תגובתיות וזיכרון של הגוף על המערכת העצבית, ההורמונלית ומערכת השרירים.

דוגמאות מובהקות לכך הן מחשבות משתקות, מחשבות חזרתיות וחודרניות, סיוטי לילה, דריכות גופנית, רגישות גבוהה לרעש או לטריגרים אחרים שמחזירים לאירוע הטראומטי, קהות חושים, תחושת חוסר טעם בעשיה, קושי ביצירת קשרים, התפתחות דכאון וחרדה ועוד.

חלק מהסימפטומים האלה מופיעים בנפרד או יחד, במינונים ומופעים משתנים, ובזמנים שונים לאחר האירוע הטראומטי עצמו. רוב האוכלוסיה תחלים באופן ספונטני, אולם חלק יפתחו תסמינים פוסט טראומטיים, ואלה לעיתים ילוו גם בתסמיני חרדה ודכאון.

הטיפול בטראומה ופוסט טראומה שלם ואפקטיבי יותר, כאשר אפשר לתת מענה לרבדים השונים של הפגיעה. המודל הטיפולי אותו אנו מציעות, הוא מודל משולב הבנוי משני סוגי טיפולים, הנותנים מענה ייחודי לאפשרות של הקלה בסימפטומים ולהחלמה:

שילוב של פסיכותרפיה דינאמית וטיפול באנרגיה.


את הטיפול המשולב מעבירות מייסדות נפלאות- ד"ר ליסה כהנא פסיכולוגית קלינית ומדריכה בכירה, ונועה צלה מרפאה באנרגיה ומורה לטיפול אנרגטי.



הטיפול בפסיכותרפיה דינאמית מאפשר עיבוד של  המשמעות הפסיכולוגית של האירוע, הרגשות, המחשבות והתחושות הגופניות של האירוע הטראומטי, של הסבל וההשפעה של האירוע על חייו של האדם, מתוך רצון  להחזיר לו את השליטה על גופו וחייו ומתוך ההבנה שכל אדם חווה ומתמודד עם האירועים בצורה שונה.

הטיפול האנרגטי מאפשר להגיע אל האזורים שאינם מילוליים, אשר יכולים לאפשר שחרור מטענים טראומטיים ופריקה ממערכת העצבים, מהגוף ומהאזורים המעודנים יותר שאינם נגישים לנו דרך המילים.

הטיפול האנרגטי, משום האפשרות שלו להגיע לאזורים המעודנים יותר ולעקוף מחסומים והתנגדויות בעבודה מעודנת, רגישה ומותאמת לרבדים לא מילוליים, מאפשר לפתוח דלת ולהגיע גם בטיפול הפסיכותרפיה מתוך המעודן לכדי מילים אל האזורים שפחות נגישים וחסומים, אל אזורים שקפאו בנפש ונותרו מנותקים ופוגעים ביכולת של הנפש לעבד ולפרק את הטראומה ולהחזיר בעלות על יכולות החשיבה, הזכרון והרגשות של האדם.

כך ניתן לתת מענה שלם להבנה של מה המטופל חווה, לעיבוד ולהתקדמות אל אפשרות לחיים מלאים ומספקים, ללא הצל, העקבות, הרדיפה והשיתוק שטראומה ופוסט טראומה עלולים ליצור.     

כל מטופל יקבל באותו היום שני טיפולים - טיפול בפסיכותרפיה עם ד"ר ליסה כהנא וטיפול באנרגיה עם נועה צלה. המידע העולה בשני הטיפולים בכל יום כזה ישותף ויסוכם בכדי ליצור המשך תוכנית טיפול מיטבית עבור המטופל להמשך, ליצירת ריפוי אל תוך חיים עשירים ומלאים.

 

מי אנחנו בנפלאות?

 

ד"ר ליסה כהנא

דוקטור לפסיכולוגיה, פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה מומחית בפסיכותרפיה ופסיכודיאגנוסטיקה. משנת 2006 מטפלת בקליניקה פרטית, וכן במסגרות ציבוריות שונות בילדים, נוער ומבוגרים.עם השנים רכשה נסיון רב באבחון וטיפול בהפרעות שונות ובמגוון רחב של מצבי משבר.במהלך השנים עברה הכשרות EMDR , CBT וטיפול דינאמי קצר מועד.בוגרת התוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת תל אביב, והתוכנית ללימודים מתקדמים בפסיכותרפיה בגישה פסיכואנליטית בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב, במסלול "קליין וממשיכיה". לומדת בתוכנית הבוגרים של המסלול.בנוסף לעבודתה בקליניקה הפרטית, מדריכה פרטנית וקבוצתית במסגרת "עמך" רחובות.

 

נועה צלה

מרפאה באנרגיה, היוצרת של טיפולי Send, מורה לריפוי באנרגיה, מובילת קהילה של מרפאים באנרגיה בדרום.מטפלת בקליניקה פרטית ומלמדת קורסים של ריפוי אנרגטי.

M.A, B.Sc ,הידרותרפיסטית מוסמכת, מטפלת בכירה בשיאצו, מורה ליוגה ומדיטציה,

בוגרת קורסים מתקדמים וקורסי גוף של ©Access Consciousness, וקורסים מתקדמים ברפואה אינטואיטיבית.מחברת הספרים: שמחת הגוף וEvery week, All year round, Guided imagination meditations -. מטפלת בעלת ניסיון של שני עשורים בריפוי אנרגטי, בשילוב כלים תודעתיים, כלים מגישות יוגה תרפיה, הפנמה גופנית והחוויה הסומטית להתמודדות עם טראומה ®SE.

 

יחד יצרנו את נפלאות – פסיכותרפיה דינאמית משולבת אנרגיה, הכולל גם קורסי הכשרה והעשרה למטפלים.

 

הטיפולים מתקיימים במושב בית גמליאל שליד רחובות

לתאום טיפולים ולשאלות:

ד"ר ליסה כהנא 052-2651937

Lisa.kahana@gmail.com                                           

*יש זכאות להחזר כספי על ידי משרד הבטחון עבור הטיפולים למי שמוכרים כנכי צה"ל נפגעי פוסט טראומה, וזכאות להחזר חלקי עבור מי שעדין נמצאים בתהליך הכרה מול משרד הבטחון.

** החזר של 1500 ש״ח למילואימניקים ששרתו מעל 30 יום בצו 8 באמצעות עתכ״א מילואים ומופת.



59 views0 comments
bottom of page